top of page

Dag 26

På morgonen kom det i Göta kanal förbi en fin båt med tre göteborgare som erbjöd lift. Mycket frestande att segla till skärgården i Göteborg, men då tanken är att jag ska ta mig norrut och inte västerut så var jag tvungen att säga nej. På förmiddagen fick jag sällskap av förtidspensionerade Bert en bit, vars mål är att gå 30 mil varje månad. Igår gick jag förresten förbi "tomten". Om det var tomten som bodde där eller om de bara inte hade nån fantasi till vad de skulle döpa tomten deras till vet jag inte. 

Till lunch fick jag sällskap av ett gäng fiskesnubbar som brinner för fisket. De arbetar med att fiska, på fritiden fiskar de och de kan inte heller tänka sig att göra något annat. Fascinerande.  

Idag har jag suttit flera långa stund och bara tittat. Och tittat. 

Godnatt från Stenkällegården. 


You Might Also Like:
bottom of page