top of page

Dag 28 & 29

Starten 

Då var det dags igen. Något av det första som hände när jag ger mig ut för dag 28 är att ett rådjur med två kid springer förbi i diket. Mamma rådjur springer snabbt in i skogen medans kiden lägger sig ner. Jag smyger fram och lyckas knäppa några bra foton. 

Stenkällegården

Tillsammans med Anna och Jonathan så startar vi sedan vandringen på Bergslagsleden i ösregn! Optimistiska jag beräknade att vi i alla fall skulle gå 25 km... det blev ca 10 km då det väldigt kuperad terräng. 

En dansk och en svensk

När vi på kvällen kom fram till ett vindskydd hade solen kommit fram och vi bestämde oss för att stanna där. Där skulle också dansken Joshua stanna, en kille som för ett par dagar sedan liftat upp hit och fortsätter lifta dit han känner för. 

Lite senare kommer en kille vars efternamn är Svensk, som till och med kommer från hemtrakterna i Småland. 

Vi avslutade kvällen tillsammans med kokkaffe och banan med choklad i! 

Nattens händelser... 

Mitt i natten väcks jag av Jonathan som säger "vakna, Anna är skadad!". Jag förstår ingenting, vi ligger ju i ett vindskydd och det är mitt på natten. Men då hon skulle på dass under natten hade hon trillat och skadat ryggen. Detta fortsatte med att tillslut hade vi ett helt gäng med både brandmän och ambulanspersonal hos oss och Anna fick bege sig till sjukhuset. 

Dag 29 

Vi vaknade sent, och begav oss inte förens ca 12. 

Dagen bjöd på en del regn och efter ett tag hade vi rejält blöta skor (åtminstone jag). 

På kvällen kom vi fram till ett vindskydd där vi mötte en tysk tjej som en dag vill bo i Sverige. Meeen vi lämnade henne då vi tyckte vi hade lite för mycket energi för att stanna, så vi fortsatte nån mil till. 

Något vi fördrev tiden med var "armbingo" då vi försökte hitta saker vi hade skrivit ut på vår bingoplan på armen. 

Natten spenderade vi på en vacker plats i slutet av etapp 2 på bergslagsleden. 


You Might Also Like:
bottom of page