top of page

Dag 30-32

I fredags fortsatte vi med full fokus på våra bingospel där det var fantastiskt svårt att finna de simpla grejer som myrstack, flagga och svamp. Men det hela slutar med att jag vann första raden bingo då jag ser "en konstigt träd". 

Då vissa saker vi gav varandra till bingot var ganska diffusa var man ibland tvungen att försöka övertyga om att det stämde! 

På denna bild försöker jag övertyga Jonathan om att de jag sitter på är en perfekt "pall-sten (?)". 

Lite senare så såg jag ett hus som påminner om ett sådant hus jag vill bygga i framtiden. 

Dag 31 

Jag bytte på fredag kväll sällskap. Det är tur att folk vill gå med mig för jag har inte mycket motivation för att gå ensam. Den nye Jonathan underhåller mig bland annat med sina egengjorda huvudkransar.

När vi kom till svartå blev vi nästan påtvingade skjuts till Degerfors. Vi försökte förklara att vi ska gå och inte ens i Degerfors riktning. Tillslut gav killen upp, men det var ju väldigt snällt att han så gärna ville skjutsa oss. Han bjöd oss på kaffe också. 

Dag 32 

Jag har kämpat de senaste dagarna med att få mina skor torra efter skyfallen för några dagar sedan. Jag lyckades få dem hyfsat torra framför elden igår, men något av det första jag gör idag är följande: 

Vid lunchtid kom vi till några vackra gamla gruvor. Där försökte jag i min självsäkerhet klättra via inåtlutande bergsvägg över en äcklig stor pöl. Gör inte detta. Din självsäkerhet dör när du trillat i den grumliga och geggiga pölen. 

Fram till Laxå följde vi samtidigt en led som hette munkarstigen (tror jag) som hade väldigt konstiga markeringar. Ser ut som en lieman som följer efter en vandrare. 


You Might Also Like:
bottom of page